Leveringen en retour
14 dagen bedenktijd
Wij willen graag dat u tevreden bent met uw aankoop bij Teak Deco. Bent u toch niet helemaal tevreden over het product? Geen probleem! U kunt het product binnen 14 dagen retourneren of omruilen. U dient het binnen 14 dagen aan ons te melden dat uw het meubel retour wilt sturen. Hierna heeft u nog 14 dagen de tijd om het product ter retourneren. Onze transporteur zal telefonisch een afspraak met u maken om het product bij u op te halen of om te ruilen. - U kunt het product alleen retourneren of omruilen indien u het in de originele verpakking teruggeeft. - Heeft u gekozen voor montage? Dan worden de montagekosten (50 euro extra) bij u in rekening gebracht. De kost van retourtransport is ook ten laste van de koper. Het resterende bedrag wordt teruggestort op uw rekening. - Het terugstorten van het aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na het retourzenden van het artikel plaatsvinden. Het aanmelden van een artikel voor retourneren kunt u doen door een mail te sturen naar [email protected]. Dit geldt ook voor het annuleren van orders voordat u het artikel hebt ontvangen. Vermeldt u bij annulering of retournering altijd het bestelnummer.
Leveren jullie aan huis?
Wij leveren met onze eigen transportdienst tot bij u thuis.
Indien gewenst kunnen wij zelfs voor u alle goederen uitpakken en monteren. Kies hiervoor onze VIP service.(Enkel geldig bij levering in België).
Met de VIP service heeft u de garantie dat het gekozen meubilair volledig pas op uw vloer wordt geplaatst waar het moet komen te staan. ( op een vrije locatie gelijkvloers of verdiep toegankelijk met door u gekozen goederenlift waar alle goederen in passen en vrije doorgang is)
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd ?
U ontvangt een e-mail of telefoon om samen met u een exacte datum van levering af te spreken. Leveringen gebeuren altijd in samenspraak met de klant.
Wat zijn de levertijden ?
De levertijd voor uw bestelde product staat vermeld op de betreffende productpagina. De levering varieert van leverbaar uit voorraad tot tussen de 8-14 weken levertijd. Door onze rechtstreekse import kunnen wij de meeste producten rechtstreeks uit voorraad leveren. We staan er om gekend om over enorm veel voorraad te beschikken in België.
Kan ik de goederen zelf afhalen ?
Wanneer een product op voorraad is kan U een afspraak maken tijdens de week tussen 8h30 en 16h00 om uw goederen af te halen. Deze afhaling is enkel mogelijk in ons hoofdkantoor te Hamme ( 9220). Afhalingen zijn enkel mogelijk mits afgifte van uw bestelbon aan onze magazijnier. Hij zal u graag helpen om samen te laden. Voor meer informatie kan u terecht op onze klantendienst of [email protected]
Wat zijn de mogelijkheden van levering?
U kiest als klant zelf de service die u wenst;
Standaard levering
- Standaard leveren wij je meubelen bij je thuis, tot aan de eerste drempel van het gelijkvloers.
- Prijs: Levering 80€.
- Locatie afgifte goederen: Eerste drempel gelijkvloers
- Geen Montage.
- Niet uitgepakt en geen verpakking meegenomen.
VIP levering
- Met de VIP levering geniet u een zorgeloze aanlevering want onze meubelmaker zorgt voor een all-in service. We brengen je bestelling niet enkel tot bij je thuis, hij plaatst ze ook precies waar jij wil en monteert ze ter plaatse. We nemen alle verpakkingen mee, je hoeft zelf niks te doen, maar indien nodig bij zwaardere meubelen dien je een handje toe te steken bij zwaardere meubels.
- Prijs VIP behandeling : 120€.
- Locatie plaatsing goederen: Vrije locatie op het gelijkvloers of verdiep (toegankelijk met bestaande binnenlift of zelf te voorziene goederenlift waar alle goederen in passen en er vrije doorgang is, geen trappen)
- Montage: Ja
- Meenemen verpakking: Ja
Sommige producten en regio’s vallen buiten deze leverservice. Onze diensten kunnen geen manipulaties aan bestaande installaties en structuren verrichten.
Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is doorgekomen ?
Na uw betaling van het voorschot of volledige betaling van uw bestelling via onze webshop ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelling. Hierin krijgt u een samenvatting van uw bestelling en uw betaling.
Defect artikel
Teak Deco biedt de beste kwaliteit tegen de scherpste prijzen. Mocht het toch voorkomen dat u een artikel ontvangt dat niet perfect is, dan zullen wij voor een snelle afhandeling zorgen, zodat u weer tevreden bent. U kunt een email sturen naar [email protected]. Vermeldt duidelijk uw ordernummer in het onderwerp en geeft u aan wat het defect is met een duidelijke klachtomschrijving en voorzien van digitale foto’s.
Ook voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn afgeleverd, dient de klant vooraf contact op te nemen met de klantendienst om een retourlabel te bekomen waarna de klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen.
Eventueel kunt u telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 052 46 49 46.
Garantieperiode
Bij Teak Deco is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Dit doen wij, afhankelijk van uw artikel, door vervanging, reparatie of terugbetaling. Daarnaast gelden voor bepaalde artikelen ook de fabrieksgaranties.
Kan ik artikels ruilen of annuleren?
In geval van ruiling artikels dient u de procedure te volgen van retour en een nieuwe bestelling te plaatsen van het nieuw door u gekozen artikel. Vermeld bij uw nieuwe bestelling dat u wenst te ruilen en onze chauffeur haalt uw reeds geleverd artikel op en levert het nieuwe artikel tegelijkertijd.
Bij annulatie (het annuleren van een aankoop alvorens de goederen te zijn ontvangen) dient een verbrekingsvergoeding van 25% betaald te worden.
Om je aankoop te annuleren dien je de klantendienst te verwittigen, bij voorkeur per e-mail via [email protected], met vermelding van de bestelbon en het rekeningnummer.
Indien je de artikelen in ontvangst hebt genomen, geldt een zichttermijn van 14 dagen waarbinnen je de artikelen kunt retourneren. Voor meer details kijk hiervoor in de vermelding ” Leveringen en retours”
Klacht indienen
Mochten er onverhoopt klachten zijn over onze artikelen of service, dan kunt u deze doorgeven per mail of bellen naar onze klantenservice. U kunt mailen naar [email protected]
Graag ontvangen wij in deze mail uw ordernummer (indien van toepassing) en uw contactgegevens. Mocht u de voorkeur geven aan telefonische communicatie, dan kunt u onze klantenservice bereiken op 052 46 49 46
U ontvangt snel een inhoudelijke reactie op uw klacht.
Betalingen
Op welke manier kan ik online betalen?
De betaling van de producten kan uitsluitend vooraf door middel van volgende betaalkaarten: VISA/MASTERCARD/BANCONTACTof via KBC/CBC, BELFIUS of ING HOME PAY.
Om een veilige online betaling en de veiligheid van uw persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over het internet verstuurd. Om met SSL te betalen heeft u geen speciale software nodig.
Wat is betaalsysteem MOLLIE?
Mollie is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het verwerken van betalingsverkeer voor webwinkels en andere online dienstverleners. Doordat u aan Mollie betaalt, heeft Teak Deco geen toegang tot uw persoonlijke bankdetails. U betaalt dus zonder zorgen in een uiterst beschermde en veilige betaalomgeving. Visa en Mastercard erkennen Mollie als een veilige partner. Daarnaast checkt TrustWave, een onafhankelijk bedrijf dat technische infrastructuur van bedrijven controleert, Mollie op de geboden veiligheid.
Mijn betaling is niet geslaagd, wat is er fout gelopen?
Wanneer je een bestelling afrondt, kun je die via het betaalplatform Mollie betalen. Wanneer die betaling niet geslaagd is, krijg je een foutmelding te zien. Het mislukken van een betaling kan verschillende oorzaken hebben:
Heb je te lang gewacht met betalen en is de pagina verlopen?
Is de betalingslimiet van je kaart hoog genoeg om de betaling te maken?
Is het saldo op je rekening toereikend?
Heb je je gegevens dubbel gecontroleerd? Is je naam, kaartnummer en pin goed ingevuld?
Als je deze stappen allemaal hebt gecontroleerd en toch nog problemen hebt met de betaling, contacteer dan zeker onze klantenservice via [email protected] . Wij helpen je graag verder.
Onderhoud
Tips & Tricks voor onderhoud van massief houten meubelen
Onze teakmeubelen uit massief hout zijn vervaardigd uit volledig natuurlijk materiaal. Aangezien elke boom een andere structuur heeft is ook geen meubel uit massief hout identiek aan een ander. Hout is een levend product en kan zich gaan zetten door invloeden van buitenaf. Voorkomen is beter dan genezen.
Voorkom plotse temperatuursverschillen en plaats het meubel niet te dicht bij warmtebronnen of in direct zonlicht.
Reinig op regelmatige basis je meubelen. Hierdoor zal het hout beter bestand zijn tegen een te droge omgeving.
Plaats geen hete voorwerpen op het hout en gebruik altijd onderleggers.
Zorg voor een voldoende grote luchtvochtigheid: elektrische luchtbevochtigers zijn het efficiëntst, waterbakjes aan de verwarming kunnen ook helpen.
Beperk verluchten en ventileren, zeker bij vriesweer. Het is beter ramen en deuren een korte tijd volledig open te zetten, dan de ganse dag een constante aanvoer van droge lucht te hebben.
Zet de meubelen waterpas, zo heeft de constructie minder te lijden en worden scheurtjes en kromtrekken vermeden. Hou deuren en laden goed gesloten zodat het hout minder kan gaan werken.
Hoe onderhoud ik meubelen in teak
Door het hoge oliegehalte dat teak van nature heeft, is het lang bestand tegen verrotting en kan het tegen de meest extreme weersomstandigheden. Teakhout is dus ideaal voor zowel binnen-als buitengebruik.
De nieuwe teak heeft kenmerkend de van nature uit honingbruine kleur. Gerecycleerde teak is teakhout dat dankzij het gebruik in meubelen een tweede leven krijgt. Vaak is het overgebleven resthout van boten, daken van huizen,bruggen, of van oude spoorwegen en oude huizen. Meubelen uit gerecycleerde teak vertonen dus vaker oneffenheden, inzetstukken, knopen en kleurverschillen. Dit geeft het meubel een eigen karakter en charme, elk meubelstuk is uniek en vertelt een eigen verhaal.
WELKE PRODUCTEN GEBRUIKEN?
Teak Protector om te beschermen:
1 tot 2 keer per jaar brengt u het product royaal aan met een doek of kwast en verdeelt u het egaal over het oppervlak. De uitgewreven laag goed uiwijrven en laten drogen. Voor een optimale bescherming na 12 u een tweede laag aanbrengen.
Hoe Hardnekkig vuil verwijderen: Teak Cleaner
Gebruik zo vaak als nodig is de teak cleaner. Verdeel het product met een spons en schrob het oppervlak, veeg schoon met proper doek. Naspoelen met zuiver water en opdrogen om blootstelling aan water zo kort mogelijk te houden.
Over ons
Wat is de werkwijze van Teak Deco?
Teak Deco brengt kwaliteitsmeubelen voor binnen en buiten met eigentijds design aan betaalbare prijzen, omdat enkele ‘dure’ stappen in het productie- en verkoopproces worden overgeslagen. De kosten die we niet maken hoeven we dan ook niet door te rekenen. Er zijn geen opslagkosten omdat het hoog roterende producten betreft die steeds in productie zijn voor klanten in andere landen. Hierdoor hebben we dus een exclusief design voor de benelux en hoeven we dus ook geen aparte ontwerpkosten te maken omdat deze producten reeds door andere klanten uitvoerig zijn uitgetest.
Wat is het voordeel dat Teak Deco U biedt ?
We brengen u massieve meubels die exclusief door Teak Deco zijn geselecteerd voor de Benelux. Het aanbod van meubels voor tuin en interieur is zo scherp geprijsd omdat we rechtstreeks van fabrikant naar de consument verkopen. Er hoeven een aantal dure standaardprocessen in de verkoop niet te worden uitgevoerd. Bv geen distributiekosten, geen licentiekosten, geen ontwerpkosten etc…
Desalniettemin werken we enkel samen onder strikte voorwaarden met geselecteerde fabrikanten. Voor elke teakboom die wordt gekapt worden er 2 in de plaats geplant. Dit beheer gebeurd onder toezicht van de Indonesische staat en organisme “ Perhum Perhutani”. In sommige gevallen wordt er zelfs gerecycleerd hout gekocht, dit gebeurt veelal als de kap tijdelijk wordt stopgezet. Al onze massieve teakmeubelen dragen het SVLK label wat u de garantie geeft van de ecologische manier van verwerken van onze meubelen.
Ons team heeft door de vele jaren ervaring enorme expertise opgebouwd die van generatie naar generatie wordt doorgegeven. Hierdoor weten we exact welke technische constructie een meubel mag ( lees : “moet”) hebben en welke constructie niet. Onze expertise geeft u jarenlang plezier en verlengt de levensduur van elk meubel.
Hoe komt het dat Teak Deco zo goedkoop leveren?
Doordat Teak Deco enkel met grote aantallen producten aankoopt verkrijgen we enorme kortingen die we aan onze klanten doorgeven. Daar bovenop produceren de fabrikanten voor ons tijdens de “kalme productieperiodes” van het jaar waardoor er praktisch tegen kostprijs wordt aangekocht. We laten bijvoorbeeld de tuinmeubelen voor volgend jaar produceren als de zomer dit jaar afloop in augustus en september.
De leveringen naar onze klanten realiseren we met onze eigen vrachtwagens en chauffeurs om een optimale service te garanderen. Deze leveringstarieven zijn, zoals u zelf merkt, tegen kostprijs. We nemen trouwens enkel een minimale commissie op de goederen zelf. Reden te meer om enkel met hoog roterende producten te werken.
Hoe zijn de arbeidsomstandigheden in de fabrieken?
De fabrieken zijn met de grootste zorg geselecteerd en bevinden zich in Azië. . We letten er streng op dat onze meubels geproduceerd worden in fabrieken met eerlijke arbeidsvoorwaarden. Naast de strenge richtlijnen met betrekking tot arbeidsvoorwaarden, verplichten we alle fabrieken ook milieuvriendelijk te werken. Ons kwaliteitscontrole team ter plaatse checkt dit op regelmatige basis en geeft ons hierbij de zekerheid dat de eerlijke arbeidsvoorwaarden worden voldaan. Dit wordt regelmatig getest en gecontroleerd door ons team om u hierbij zekerheid te kunnen geven.
Algemeen
Hoe worden afmetingen van tafels correct vermeld?
De langste zijde van een tafel noemen we “ Lengte”, de kortste zijde wordt dan “Breedte”. De “hoogte” wordt steeds gemeten vanop de grond tot aan de bovenkant van het blad van de tafel.
Hoe worden afmetingen van meubelen correct vermeld?
Bij meubels wordt steeds eerst de zijde vermeld die tegenaan de muurwand aanstaat, dit is de “Lengte”.
De “Diepte” wordt bepaald door te meten van de voorkant naar de achterkant van het meubel. `De hoogte wordt gemeten zoals bij de tafels vanop de grond tot het bovenste stuk van het meubel.